Valrörelsen är igång och Sveriges radio kampanjar hårt för Socialdemokraterna. Deras politiker i storstäderna “varnar” för regeringens bidragstak. Utan mer bidrag kommer invandrarungdomar att stjäla och råna mer.
Det är avslöjande vilken moral Sveriges Radio och Socialdemokraterna har. Vi som jobbar och betalar skatt måste lämna mer av våra löner till bidragstagande invandrare – annars…
Min reaktion på den socialdemokratiska retoriken är: Dra åt helvete!
Att höja bidragen därför att man blir hotat om våld är sannerligen fel väg att gå. Men det är så vänsterjournalister i public service och Socialdemokraterna resonerar.
Nej, bidragstak är nödvändigt. Det ska inte vara mer lönsamt att leva på bidrag än att arbeta.
Bidragen måste sänkas. De som lever i utanförskap ska ut på arbetsmarknaden. Vill man ha ny mobil, prenumerera på spel, köpa kläder och annat måste samhällets moraliska kod vara glasklar. Bara om du arbetar kan du skaffa prylar.
*
Sveriges Radio: Ansvariga politiker varnar: Bidragstak kan öka kriminaliteten. Och de “ansvariga” politikerna råkar var Socialdemokrater.