“Avreglering” är ett fult ord i EU

Vi i Europa halkar efter USA och Kina i tillväxt och därmed i välfärd. Skälet är uppenbart: EU reglerar och reglerar och reglerar. Flera partier säger sig nu vara för avreglering, men de röstar emot det, så fort det föreslås – exempelvis av mig.

Och det är inte endast vänsterkantens partier som anser avreglering är ett fult ord. Också Moderaterna röstar ned mina tilläggsförslag i Europaparlamentet om att inleda avreglering. Det är sorgligt att behöva berätta det, men svenska folket har rätt att veta hur svenska partier agerar i Bryssel. Har gjort en kort video med ett av de senaste konkreta exemplen där Moderaterna tar avstånd från avreglering.

Rulla till toppen